خلاصه ماشینی:
"به ویژه که سینمای دههء 07 میلادی هم روی من تأثیر فراوانی گذاشته بود خصوصا فیلم Z زد(ساخته گوستاو گاوراس)که خیلی آن را دوست داشتم و از طریق ساختار فیلمنامهای آن،این ساختار را انتخاب کردم برای فیلم آفتابنشینها یعنی همان ساختاری که یک قتل اتفاق افتاده و آدمهای مختلف لحظه به لحظه حولوحوش آن هستند و به آن نزدیک میشوند.
به نظر شما این تعبیر درست است؟ -بههرحال سیری که بعد از انقلاب طی شد مسیری پرفراز و نشیب بود و شرایط سیاسی و اجتماعی هم روی فیلمنامهنویسها تأثیر گذاشته و این روند فقط خاص سینمای ما نیست.
*شما به عنوان یکی از اعضای مدرسه کارگاهی فیلمنامهنویسی حوزهء هنری سازمان تبلیغات اسلامی فکر میکنید این قضیه کارگاهی نوشتن فیلمنامه تا چه حد میتواند به کاهش بحران فیلمنامهنویسی در ایران کمک کند؟ -البته مدرسهء کارگاهی فیلمنامهنویسی از مفیدترین اقداماتی بوده که حوزه انجام داده است تفکری در حوزه هست که به فیلمنامهنویسی خیلی بها داده است.
*به نظر شما چه راه حلی برای این یافتن جایگاه درست فیلمنامه وجود دارد؟ -راه حلش این است که سینمای ایران شرایط طبیعی خودش را پیدا کند.
اما وقتی چنین جریانی مهم نباشد آن وقت این فکر پیش میآید که با تزریق سینمای،مثل کیسهء برنج و کلوزآپ میتوان سینما را رشد داد(منظورم صنعت سینماست)خوب این جریان کل سینما را میزند و آن وقت تو تهیهکننده دیگر نمیتوانی فیلم خودت را بفروشی و بعد توان اقتصادی سینما از بین میرود."