Abstract:
بازیهای جنگ در ادبیات تعلیمات نظامی جهان، از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از کشورها جهت دسترسی به اهداف متفاوتی در مسائل نظامی و امنیتی بوده است. پژوهشهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که بیان میدارد در نخستین جنگهای جوامع بشری نیز، استفاده از بازیهای جنگ امری مرسوم بوده است. هدف این پژوهش بررسی بازی جنگ با هدف ساخت یک بازی دیجیتال در سطوح راهبردی است. روش پژوهش در این مقاله روش توصیفی تحلیلی است. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های ترکیبی میباشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای با استفاده از ابزار فیشبرداری، تجربی، مشاهده و پرسشنامه است و تحلیل دادهها و اطلاعات با روش استنتاجی انجام شده است. در این تحقیق، تمامی اجزا و مکانیکهای بازی جنگ مستند گردیده که جهت ساخت یک سیستم مشابه، این مستندات کاربردی خواهند بود. نتایج بررسی نشان میدهد بازیکنان در سبکهای بازی چهارگانه، راهبردهایی را در سیستم اتخاذ میکنند که با سبک بازی متناظر با خودشان، همخوانی دارد.
War games in the world's military education literature have long been of interest to many countries in order to reach different goals in military and security issues. There are many researches in this field that state that in the first wars of human societies, it was common to use war games. The purpose of this research is to investigate the game of war with the aim of creating a digital game at strategic levels. The research method in this article is descriptive analytical method. The current research is among the combined researches. The method of collecting library information is using sampling, experimental, observation and questionnaire tools, and the analysis of data and information is done by inferential method. In this research, all the components and mechanics of the war game have been documented, and these documents will be useful for building a similar system. The results of the survey show that players in the four game styles adopt strategies in the system that are consistent with their corresponding game style.