خلاصه ماشینی:
مقوله فرهنگ بصری به عنوان پژوهشی بین رشتهای جدیدی در پیوند با مطالعات فرهنگی،با هدف بررسی مقوله دیدن و تعیین ساختار فرهنگی آن در دورههای گوناگون طرح شده است و زیرمجموعهای از بررسیها را در مقولههای گوناگون سیاسی،اجتماعی و فرهنگی پوشش داده است.
تنها در روش پدیدار شناسانه هایدگر و پس از آن بررسی هنر توسط گادامر است؛که هرمنوتیک به جستوجوی مفهوم زیبایی و هنر در خود اثر هنری میپردازد و سعی در شناختن گوهر هنر در پرتو اثر هنری مینماید و متن اثر هنری را به عنوان محل شناخت و به صورت موجودی دارای قوه ادراکی و شناخت یکسان و لا یتغیر در نظر آوردهشده و مسئله تطور آگاهی انسانی در طی قرون و به تبع آن تغییر قوای ادراکی وی و در کنار آن تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بر تغییر مراکز توجه و سویههای تاثیرپذیری ادراکی و احساسی بر مقوله ادراک اثر هنری مورد توجه نگرفته و در زیباییشناسی نیز ارزش اثر هنری تا حد شناخت حسی تنزل داده شده است.
این منبع اختلال و اختلال در ادراک انسانی در نقش گیرنده پیام،به ویژه در مورد مقوله دیدن و ارزش و تحولات ادراک بصری در مقوله هنر موجب پدید آمدن بسیاری از مباحث بین رشتهای در عرصه مطالعات فرهنگی گردیده است؛که از جمله آنها میتوان به نشانهشناسی،روانشناسی اراک هنری و...
egdeltuoR,noitide dn2,erutluc lausiV ot noitcudortni na,2991,ffeozriM salohciN 5-4.
bup egdeltuoR,noitide tsi,reaer erutluc lausiV,ffeozriM salohciN:rotide,8991,gniees 855.