خلاصه ماشینی:
بسیاری ازهنرمندان معاصر تمایل به معنا و اثری تماشایی و عمیق هستند که روح را تعالی میدهد و این دقیقا تعریفی از زیبایی از فواید هنر معاصر این است که همهجا و در مقابل چشم مردمی که قادر بهکشف آن هستند،حضور دارد.
مردم در برابر اثر هنری نویسنده در فصل اول ابتدا در پی پاسخ به این مساله است که آیا«هنر خاصنخبگان»میباشد یا نه؟در نگاه اول هنر معاصر برای کسی که در این زمینه آموزش نیافته است،غیرقابل نفوذ بهنظر میرسد.
مردم در برابر اثر هنری نویسنده در فصل اول ابتدا در پی پاسخ به این مساله است که آیا«هنر خاصنخبگان»میباشد یا نه؟در نگاه اول هنر معاصر برای کسی که در این زمینه آموزش نیافته است،غیرقابل نفوذ بهنظر میرسد.
آیا به دلیل نبودن توضیحات لازم ازجانب هنرمند است یا به علت عدم کنجکاوی مردم؟ نویسنده،با نگاهی مثبت،قوهی داوری و فهم مخاطبان از آثار هنری معاصر را قابل رشد میداند واینکه تنها هنر مختص به افراد نخبه و خص جامعه نیست،بلکه همگانی شده و در جوار نورها تولید میشود.
آیا به دلیل نبودن توضیحات لازم ازجانب هنرمند است یا به علت عدم کنجکاوی مردم؟ نویسنده،با نگاهی مثبت،قوهی داوری و فهم مخاطبان از آثار هنری معاصر را قابل رشد میداند واینکه تنها هنر مختص به افراد نخبه و خص جامعه نیست،بلکه همگانی شده و در جوار نورها تولید میشود.
»(مزون روژ:1389،56) اما در ادامهی همین فصل در پاراگرافی که نویسنده به تیتر مرگ هنر میرسد،توضیحاتی میآورد کهمتناقض با جملات بالا است و این مقوله باعث ایجاد پرسش و سردرگمی خواننده کتاب میگردد.