خلاصه ماشینی:
"هنر اجرا در ایران مربوط به دوره معاصر نمیشود،بلکه بسیاریاز نمایشهای سنتی و آئینی متداول در میان مردم دارای بار معنایی ومفهومی متعالی است و از ساختار هنر اجرا در آنها بهره گرفته شدهاست.
شمایلگردانی و شبیهخوانی اگرچه شمایلگردانی و شبیهخوانی دو هنر اجرایی یکسان نیستندو تفاوتهایی قابل توجه با هم دارند ولی ساختار اجرا در شمایلگردانیشباهت زیادی با شبیهخوانی دارد که در اینجا تاکید بیشتر بر رویشباهتهای این دو روش اجرا میشود.
در این هنر اجرا بداههگری عوامانهای موج میزند،و همیشه میبایستی یک شخصیت بومی به نام مبارک که نشانگر یک&%16104HMKG161G% تصویر شماره 4،اجرای نمایش روحوضی در دورهی معاصر با تأسیاز سنت هنر اجرا (به تصویر صفحه مراجعه شود)بنده خانهزاد است با لباس و کلاه قرمز و صورت سیاه شده در وسطاجرا وجود داشته باشد.
اما میدانیم در هنر معاصر این ساز و کار تغییر کرده ومخاطب خود خالق اثر هنری و اجراکننده آن نیز محسوب میشود.
ایشان با حضور خود،به صورت خودجوش،دعوت میشوند تا در این اجرا قرار گیرند مثل اعلام برنامه یکنمایشگاه هنر معاصر در یک گالری یا موزه که مخاطب وارد یکگالری میشود و یک پرفورمنس را مشاهده میکند.
» او در اجرای این اثر بر یک فاجعهی زیست محیطی تاکید دارد:«شاید امروز بحث تالاب گاوخونی از هرجای دیگر نیاز بیشتری برایفریادرسی و نجات یافتن دارد و خشک شدن زایندهرود در اصفهاندغدغه هنرمندانی بسیاری شده و خود من نیز زمان زیادی است که بهاین مسئله فکر کردهام."