چکیده:
این مقاله به انتزاع جنبشی به عنوان بیان نقاشانهء مناسب رایانش میپردازد و با توصیف آرزوهای آیندهگرایانهء (فورتوریستی)نقاشان اوایل سدهء بیستم برای ایجاد حرکت آغاز میشود.شیوهء رسیدن به آن آرزوها بهواسطهء اشکال رایانشی با مقایسهء دو نوع هنر تقویت میشود.بخش سوم برخی از هنرمندانی را معرفی میکند که نقاشیها را برنامهریزی میکنند.
خلاصه ماشینی:
"ضربآهنگها: زیباییشناسی نقاشی الکترونیک * سمیا حلبی مریم صابریپور این مقاله به انتزاع جنبشی به عنوان بیان نقاشانهء مناسب رایانش میپردازد و با توصیف آرزوهای آیندهگرایانهء (فورتوریستی)نقاشان اوایل سدهء بیستم برای ایجاد حرکت آغاز میشود.
نقاشان ممکن است با استفاده از رایانهها هنر نقاشی را وارد قلمروهایی تازه کنند و با این کار،رایانش را به عنوان یک رسانهء دیداری به بلوغ رسانند.
اینکه باعث شویم طوری رفتار کند که از طریق نرمافزار توهم سهبعدی به وجود آورد،برای تولید خیلی مهم است اما نه برای اکتشافات نقاشان.
»51 آنچه در انتزاع مهم است این است که این تصویرها فاقد پرسپکتیو و سایهنمایی باشند و درحالی که برنامه اجرا میشود،آنها توهم حرکت را ایجاد کنند.
بنابراین امکان وجود تصویرهای جاندارنما که از مقتضیات صوری عدسی رها باشند،شرطی مهم برای فضای انتزاعی جنبشی است.
82 کنار گذاشتن شیئی که از یک منظر دیده میشد به این معنا بود که محتوای نقاشی تغییر کرده است.
برخی هنرمندان دارای سابقهء نقاشیاند،مانند خود من،و تصور میکنند صدا ویژگی شکلهاست که در واقعیت تجزیه میشوند و در نتیجه یکی دیگر از بعدهای نقاشی است.
کار او برای پیشرفت نقاشی جنبشی که در زمان واقعی همراه با موسیقیدانان اجرا شد مهم بود.
کار او توهمی از سایهنمایی ایجاد میکند و مانع تعامل شکل و رنگ در یک فضای انتزاعی میشود.
64کار پوکوک اصلا انتزاعی نیست،اما دستاوردهای او در استفاده از هوش منصوعی برای تدوین روشی که به وسیلهء آن صدا و تصویر را بتوان همزمان دستکاری کرد مهم است."