خلاصه ماشینی:
"«فانتزی در ادبیات کودکان»محمد محمدی ص 904 دال نویسندهای است که با پرداختن به کنشهای روانی انسان تنها، هراسان و نیازمند به او کمک میکند با شناخت جهان جانشین فاتناستیک در دنیای واقعی هم طرقی را برای ادامه زندگی و ایستادگی در مقابل مشکلات پیدا کند؛چنانکه روایت این داستان نیز چون غالب داستانهای دال با شرح موقعیت کودکی تنها آغاز میگردد.
دال با معرفی غولها بعنوان عناصر شریر داستان و تشریح وضعیت BFG بعنوان یک غول انساندوست و لطیف به نقش دو گانهء مردها(شریر-مثبت)اشاره میکند و این نیز باز مشابه همان تقسیمبندی دوگانهای است که در جادوگرها دال از زنها داشت.
فانتزی در ادبیات کودکان ص 221 در یک نگرش ساختاری به متن فانتزی میتوان این ویژگیهای ساختار روایتی را از آن اقتباس کرد: 1-تخیل زمان-مکان: مکان یا بستر و زمینهء داستان در دنیای واقعی یعنی انگلستان و به نحو اخص لندن است.
اما در این داستان ما جدایی بین دنیای خیالی و واقعی نمیبینیم و اینهم یکی دیگر از ویژگیهای خاص آثار دال است.
او گفت من هرگز به انسانها ضرری نزد،اما چرا آنها من را خورد؟» بی اف جی ابتدا چون یک عضو جنبش سبزها از جدایی انسان از طبیعت با نشان دادن عدم توانایی او در شنیدن صدای گیاهان و حیوانات و سایر اجزای کیهان سخن میگوید-سخنی که خود نوعی هشدار است-و سپس به عملکرد انسان با همنوعانش معترض میشود و آن را تخطئه میکند.
*** در پایان باید گفت:در واقع این اثر دال چون خوابی شیرین است که غول بزرگ مهربانی به نام دال آن را در گوشهای مخاطبین خود میدمد."