خلاصه ماشینی:
"این سفارش-دستکم-دو مرحله دارد:مرحله اول که مایه داستان را از راه کوشش و یا جوشش(از ذهن و یا از پیرامون خود) به دست میآورد و مرحلهء دوم که از زمانی شروع میشود که مایه به دست آمده را به شکل مورد علاقه خود مینویسد.
8-شبی که ستارهها گم شد 9-شبهای بمباران(بازنویسی)(9 جلد) ب)در حوزه نوجوانان: 10-کبوترها و خنجرها(مجموعه داستان) 11-رویش در باد(مجموعه داستان) 12-سنگ اندازان غار کبود-2 جلد(رمان) 13-فراموشان(مجموعه داستان) 14-زمستان در راه(مجموعه داستان) 15-سایهها و شب دراز(رمان) 16-پرواز در ناها(رمان) 17-کبوترها در قفس به دنیا میآیند(مجموعه داستان) 18-نخلها و نیزهها(داستان بلند) 19-پایان یک دلهره(مجموعه داستان) 20-شب اما آفتاب(داستان تاریخی) 21-تا هزار بار(داستان تاریخی) ج)در حوزه بزرگسالان: 23-هوایی دیگر(مجموعه داستان) 24-شب شهربند(رمان) 25-زیر شمشیر غمش 26-گزیده ادبیات معاصر(مجموعه داستان) 27-راز قتل آقامیر گونهشناسی داستانهای داوود غفارزادگان غفارزادگان،همه سوژهها و مایههای داستانیاش را در حوزه واقعگرایی،ساخته و نوشته است.
غفار زادگان هم مانند بسیاری از داستاننویسان، در زمینههای خاصی قلم زده است که عبارتند از: 1-زمینه انقلاب: رمان دو جلدی«سنگاندازان غار کبود»که در سال 1375 چاپ شد،ماجرای مردم یک روستا را در همراهی با جنبش انقلابی،پی میگیرد و با کشته شدن«رضا»به پایان میرسد.
ادبیات داستانی برخاسته از زمینه جنگ، جورچینی(پازل)است که هر تکهاش به دست یک نویسنده،آماده و در جای خود قرار داده میشود، غفارزادگان هم در این راه گام برداشته است و چه بسا گامهای دیگری هم بردارد.
این است که از غلام عبید الله کمک میگیرد و (به تصویر صفحه مراجعه شود) و آنچه را بر مسلم بن عقیل رفت،بازگو میکند."