خلاصه ماشینی:
"برنامهنویسها عموما با مشتی برنامهها و شبیه سازیهای فانتزی که طبیعت را به روش علمی و با جزییات تردیدآمیزی بازسازی میکنند، میآیند و شما میتوانید مطمئن باشید که کسانی که بازسازی این جلوههای بصری را انجام دادهاند، ضمن بررسی پدیدههای طبیعی تلاش داشتهاند آنها را به اجزای کوچکتر تقسیم کنند،یعنی همان کاری که هنرمندان جلوههای ویژه اولیه در استودیو دیزنی در دهه 0391 انجام میدادند.
استودیوها و کارگردانان پیشرو در زمینه CGI به خوبی از این نکته آگاهند که مطالعه انیمیشن شخصیت از طریق تکنیکهای طراحی و مشاهده سنتی بهترین راه برای رسیدن به تسلط و توانایی در این حرفه است.
در هرحال هراندازه که بر تکنیک طراحی تسلط داشته باشید باز هم اگر نتوانید جلوههایی را که سعی در جان بخشی یا انیمه کردن آنها دارید،احساس کنید،نبض زندگی و حیات در نتیجه و حاصل کار شما نخواهد تپید.
نحوه هدایت تجربیات برای مشاهده موجودات و اشیاء و این که چگونه حرکت و عمل میکنند،یکی از سحرانگیزترین جنبههای درک جلوههای ویژه انیمیشن است.
موضوعی که مورد نظر ما است چه خانه ای باشد که در حال سوختن است و یا موجی به ارتفاع 04 فوت که به سوی ساحل هاوایی میغلطد،به طور حتم علت و معلولی در این تغییرات انرژی ایفا نقش میکند ما در عین حال به این مسئله نیز خواهیم پرداخت که زمانی که این انرژی با شی و یا نیرویی در جهت عکس خود مواجه میشود،چه اتفاقی رخ میدهد.
حال چگونه و چه وقت باید این جزییات را به تصویر آورد؟این کلید موفقیت تمامی جلوههایی است که خوب طراحی و ترسیم شده باشند."