خلاصه ماشینی:
"بیش از دو یا سه میزان نمیتوانید بنوازید زیرا بعد از فشار دادن شستیها صوتی نمیشنوید و چون عادت دارید بعد از اجراء و تنها به کمک گوشهایتان موسیقی را بشنوید،ادامهء اجرای قطعه امکان نخواهد داشت در حالی که اگر به صورت مجازی اجرای خود را میشنیدید خفه بودن صدای پیانو نمیتوانست مانعی برای اجرای قطعهء موردنظرتان باشد.
بهطور کلی میتوانم بگویم ma آسمانی و fe زمینی است که (به تصویر صفحه مراجعه شود) این دو باهم در تضادند،ولی اگر آشتی کنند نتیجهء حاصل فوق العاده خواهد بود.
-علت بیعلاقگی شما به اجرای کنسرتهای متعدد و ضبط آنها چیست؟ -اجرای موسیقی برای من یک جور دعا کردن است و کسی که میخواهد خالصانه دعا کند باید به دنبال خلوت باشد.
در موسیقی مدرن اگر همه چیز را درست بنوازیم اجرا درست در میآید یعنی این آثار نگاتیو نیستند درحالیکه آثار پیانویی کلاسیکها و رومانتیکها نگاتیویهایی هستند که با کار زیاد بر روی آنها میشود به عکس رسید.
ولی اگر چمبالو پیشرفت نمیکرد و تبدیل به پیانوی رویال نمیشد ما هم از سوناتهای اسکالاتی29به راپسودیهای لیست نمیرسیدیم یا مثلا اجرای یک پرلود و فوگ باخ را بر روی چمبالو و پیانوی رویال مقایسه کنید،اختلاف بسیار است ما دارای منبع عظیمی از موسیقی در کشورمان هستیم که آهنگسازان ما باید از این منبع استفاده کرده و با افزودن کنترپوآن،هارمونیهای جدید ابداع کنند.
ممکن است شما در منزل خود درختی داشته باشید که فقط خودتان از آن لذت ببرید اما اگر این درخت رشد کند و تقویت شود از همه جا میتوانند آن راببینند و تحسین کنند."