خلاصه ماشینی:
"استفاده از این جدولها،چه زیر هر غزل و چه در انتهای کتاب برای نمایش وضع نسخهها،یک اقدام مبتکرانه و جالب است که برای تهیهء آن خدا میداند زهرایی ودستیارانش چقدر وقت صرف کردهاند.
این کادر که به جای حاشیه است میتوانست با استفاده از تذهیب با تشعیر بسیار پرآب و تاب از آب درآید و به چندین رنگ از جمله طلایی و لاجوردی به چاپ برسد ولی زهرایی که در تزین کتاب بهطور کلی سیاست پردهپوشی یا خفض جناح را دنبال کرده ترجیح داده است یک کادر هندسی ملهم از یک ستارهء هشت گوش متداول در هنر ایرانی را با مرکب سفید بر کاغذ سفید متن چاپ کند و خواننده را به کشف آن دعوت نماید!
(به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) بیاض روی تو روشن چو عارض رخ روز سواد زلف سیاه تو هست ظلمت داج چاپ:هر صفحهء قطع رحلی کتاب(5/28*5/21)با چهار رنگ چاپ شده است ولی چهار رنگی که گویی چهار رنگ نیست بلکه تنها دو رنگ است:سیاه مرکب بر سفید کاغذ.
دیگرچه بگوییم؟دو چیز:اول اینکه ناشران(انتشارات توس و کارگاه چشم و چراغ)دو قطع برای کتاب در نظر گرفتهاند:رحلی(همینکه در دست ماست و منتشر شده است با قوطی به بهای هشتهزار تومان)و وزیری که آن را هنوز به بازار نیاوردهاند.
صاحب این قلم،از موضع بیطرف خود عوامل زیر را دخیل میداند: ظاهر خوب،رنگ و لعاب،حسن سلیقه در انتخاب عکسهای جذاب برای صفحهء اول که روی هم رفته حاصل همکاری یک کادر قوی عکاسی،گرافیک و چاپ است.
مخاطب این بار مهندس حبیب معروف است که بانی انتشار ماهنامهء جدیدی شده است برای طرح مسائل معماری و ساختمانی با عنوان«آگاهینامهء راه و ساختمان و معماری»."