خلاصه ماشینی:
"نثمده است، اما اگربخواهیم فصل مشترک همه ی ویژگی هایی را که برای کتاب های تصویری برشمرده اند درنظربگیریم، یکی ازمهم ترین فصول مثنترک این است که متن و تصویرهمدیگرراکامل می کنند (دونا نوزتون، ١٣١٢ : ١٨۶ ) و تصویر، با خط داستانی به هم آمیخته و کنش های داستان، فضاسازی ها و نشخصیت سازی ها را تقویت کرده است.
لی واو 3 لاو~، نویسنده ی رمان و کتاب های تصویری، درگفت وگویی با پژوهنئنا~ ۵١ بیات کودک و نوجوان، درباره ی کتاب های تصویری~، نوشتن کتاب تصویری را سخت تر از رمان می داند، زیرا به نظرنئی: ٠ >یک کتاب تصویری همه ی عناصری را لازم دارد که رمان هم لازم دارد: آنحازی که خواننده را جذب کند و باعث شود بقیه ی کتاب را بخواند، ئنخصیت هایی که برای خواننده مهم باشند، کشمکشی با عواقبی جدی، خط داستانی منطقی، آهنگ همراه با تعلیق، صدایی خاص، دیالوگ های درخشان و پایانی راضی کننده، و این همه در کم تر از ٩٠٠ کلمه!« اواردلاو، ۴٠:١٣٩٢ ) اقتصادکلمه تنها باعث کوتاهی متن نمی شود، بلکه بر روند داستان نیز تاثیری مهم می گذارد و بامحث می شود که کنش ها خیلی سریع ثنکل بگیرند و داستان حرکتی شتابان و نقطه ی اوجی برنشرر و رضایت بخش دانثته بامثند.
این تصویرگر البته چیزی درباره ی چگونگی تالیف متن نمی گوید و نمی گوید که آیا نویسنده نیز درنوشتن متنش به تصویرمی اندیشد و جای آن را خالی می گذارد؟ یا متنئنی کامل است؟ چند تصویرگر دیگر نیز، که در پژفی هشنا~ (ش ۶ ، بهار ٣٩٢ ا)با آنان گفت وگو شده است، برهمین رونثی تاکید می کنند، اما به تفاوت های کوچکی اشاره می کنند که می توان از آن ها به محنوان حلقه ی مفقوده ی تالیف و تولید کتاب تصویری یادکرد."